Lotus a scos din producție concomitent trei modele. Care sunt acestea?

Autor: Mihai Morcovescu 23 dec. 2021 Știri auto

Constructorul britanic Lotus a anunțat că a oprit definitiv producția modelelor sport Elise, Exige și Evora. Zeci de angajați care au desenat, dezvoltat și asamblat cele trei mașini de-a lungul timpului s-au fotografiat alături de ultimele exemplare ieșite pe poarta fabricii din Hethel (Anglia).

Primul dintre cele trei este un Elise Sport 240 Final Edition de culoare galbenă (ultimul dintre cele 35.124 de unităţi produse în total). Al doilea este un Exige Cup 430 Final Edition vopsit într-o nuanță de verde Heritage Racing (10.497 de unități). Ultimul, un Evora GT430 Sport finisat în nuanța Dark Metallic Grey (6.117 exemplare).

Cele trei modele nu vor fi vândute, ci vor fi păstrate de Lotus și introduse într-o colecție specială.

Viitorul Lotus Emira sosește în primăvară

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

Odată cu finalizarea producției celor trei sportive, britanicii vor pregăti linia de asamblare pentru producția viitorului Emira. Britanicii au anunțat că vor putea produce anual până la 5.000 de unități Emira cu un singur schimb.

Viitorul model sport Emira se află în momentul de față în ultima fază a procesului de testare. După finalizarea acestora, va intra în producție în primăvara lui 2022. Va fi ultimul model cu motor cu combustie internă pe care îl va produce Lotus.

În aproape 26 de ani, 51.738 de unități de Elise, Exige și Evora au părăsit linia de asamblare. Combinate, acestea reprezintă aproape jumătate din producția totală a companiei în cei 73 de ani de existență.

Cifrele sunt cu atât mai lăudabile cu cât Lotus a construit peste 9.700 de modele sport pentru clienți terți, între care Tesla și General Motors.

Sursa: Carscoops


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Sursa foto: Lotus


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide